روانشناس بالینی کودک

درمانگر اختلالات رفتاری کودکان، مدرس دوره های فرزندپروری و تربیت جنسی کودکان

روانشناس بالینی کودک

درمانگر اختلالات رفتاری کودکان، مدرس دوره های فرزندپروری و تربیت جنسی کودکان

روانشناس بالینی کودک

درمانگر اختلالات رفتاری کودکان (اضطراب، افسردگی، بیش فعالی، پرخاشگری و ...)، برگزاری دوره های فرزندپروری با رویکرد حل مشکل و کارگاه تربیت جنسی

  • ۰
  • ۰

قسمت سوم:

در ایجاد و کاهش اضطراب عوامل فرهنگی مثل: مذهب، تحصیلات و نظام های ارزشی فرد تاثیر دارند.اضطراب گاهی بهنجار و مفید است و گاهی نابهنجار و زیان آور. این که کی و کجا اضطراب بهنجار یا نابهنجار است بستگی به علت، شدت و مدت اضطراب دارد. اضطراب می تواند مثل درد بدنی جنبه مرضی پیدا کند. که بدون علت مشخص یا به علت یک اتفاق جزیی ایجاد شود و یا اینکه بدون علت شدت یافته و ادامه یابد.

و جالب است بدانیم که منشاء اضطراب در افراد مختلف، متفاوت است. افراد در شرایط یکسان متفاوت رفتار می کنند حتی دربرابر اضطراب هم رفتارهای متفاوتی دارند مثل: تحریک پذیری،‌ بی قراری، وابستگی مفرط، مواظبت بیش از حد، محدود کردن فعالیت ها، محدود کردن حواس و ... . همه افراد چه کودک، چه بزرگسال، چه زن، چه مرد درشرایطی دچار اضطراب و نگرانی می شوند و تنها تفاوت در شدت و مهارت در کنترل آن است. و باید بدانیم که اضطراب مشروط به این که عملکرد معمول فرد را مختل نکند می تواند محرک فرد برای تلاش در جهت اهدافش شود.

مدرسه، همسالان و خانواده می تواند نقش کاهنده یا افزاینده نگرانی و تشویش را داشته باشند. بهرشکل مطالعات نشان می دهد که در سنین کودکی و نوجوانی، افراد به خاطر قرار گرفتن در شرایط خاصی اضطرابی را تجربه می کنند که عملکردهای آنها را مختل می کند و باید تحت درمان بالینی قرار گیرند. بدین منظور، اختلال های اضطرابی که کودکان و نوجوانان ممکن است با آنها دست و پنجه نرم کنند را یکی یکی به آنها با ذکر نشانه ها و نام آن اختلال اضطرابی و ارائه چند تکنیک برای کاهش و مدیریت آن اختلال اضطرابی می پردازم. در ادامه با من همراه باشید... .

مژگان حاج رسولیها

#ذهن-مضطرب-من #کودک-مضطربم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی